HİÇ NİYETİM YOKTU

Fatih Özgüven'in ikinci hikâye kitabı Hiç Niyetim Yoktu (Metis yay. Eylül 2007) "Avrupa Hikâyeleri" altbaşlığını taşıyor. Anlattığı hikâyeler gerçekten de Avrupa'nın çeşitli kentlerinde ve İstanbul'un Avrupa yakasında geçiyor. Ama bu altbaşlığın sadece bu nedenle konulduğunu sanmıyorum. Özgüven, Avrupalılığı sorguluyor gibi geldi bana. Avrupa'da gelişmiş, bizde de yerleşmeye başlayan bir insan ilişkileri, bireysellik anlayışı var. Avrupa bize bir yaşam tarzı öngörüyor. Biz ona özeniyoruz. Avrupalılar İstanbul'u keşfediyor, bize özeniyorlar… Belki kitabın "Regal Dönemi" adlı hikâyeyle, müziğimizin en yabancı starı ile başlaması ve Lale Müldür'den alınan "Ajda'ya spleen, mal du vivre (yaşama hastalığı) gibi konulardan konuştuk… Düşünün ki Ajda gibi 'yabancılığın' simgesi bir insan bana, 'Özür dilerim sizi yabancı sandım," dedi. Bu ironiye değmez mi?" cümleleriyle bitmesinin nedeni de bu.

Fatih Özgüven, çok sıradan, hatta anlatmaya değmezmiş gibi görünen hikâyeler anlatarak bize mesajını veriyor, daha doğrusu sorularını soruyor. Sıradan görünen, ama insanların kimliklerini belirten, davranışlarını simgeleyen hal ve tavırları, konuları sade bir dille anlatıyor. Hızla okuyor, bolca düşünüyorsunuz. Bu usta yazarın yeni hikâyelerini merak ediyorum.

Yorumlar